kuidas mina uk-s käisin part 2

Eelmise postituse lõpetasin öeldes, et järgmises räägin sellest, kuidas asjad tegelikult kohale jõudes välja hakkasid nägema ning mis oli mu mulje. Tegelikult arvan, et siit tuleb veel peale part 2 ka part 3 ja eks näeb, äkki isegi neljas ka. Sellepärast vabandan ette ära juba, kui kellegile need postitused peaks väga igavad tunduma.

Kohale jõudes oli meil natukene Londonis aega parajaks vaja teha, sest buss Gloucesteri (häälda: Gloster, very much importanzze) läks alles ma ei mäleta mitme tunni pärast. Ise ma olen Londonis varem käinud ja kuna teadsin, et selle tripi terve viimane päev on meil Londonis veeta, ei kurvastanud, et esimesel päeval seal aega vähe oli. Pigem ootasin juba kohale jõudmist. Hiljem saime bussiga Gloucesteri ja seal oli meil juba vastas Asha vabatahtlik, kellega saime veel tund aega loksuda ja lõpuks kohale jõuda. Ühesõnaga, 8. aprillil alustasin Tartust sõitu hommikul 6-7 ajal ja lõpp-sihtkohta jõudsin Eesti aja järgi umbes kell 00, fuuuun.

Meie ja itaallased olime viimased kes jõudsid, seega koha peale jõudes jagati meid tubadesse (rahvusvahelised toad, kutid-naised eraldi) ning kuna me olime kõik suhteliselt VÄGA väsinud, siis ringi väga ei viitsinud enam uurida. Mina olin siis kõige suuremas toas, J.R.Tolkieni tuba, kus oli peale minu veel 6 tüdrukut: 2 Poolast, 1 Aserbaidžaanist, 1 Armeeniast, 1 Itaaliast ja üks UK enda tsikk. Kõik tundusid juba õhtul kohe väga toredad ja huvitavad. Üllatusin selles, et toad olid reaalselt nagu hotellitoad, voodid ülipehmed ja vannituba ilus jne, ei osanud väga midagi oodatagi. Lisaks nägin siis ka esimest korda projekti kava ja ma olin väga impressed lihtsalt, kuri ka, et varem seda ei näinud. Samas võib-olla oligi parem, kui ootused nullis olid, reaalselt iga asi iga päev oli üllatav ja tore

Otse ees paistab siis Tolkieni-nimeline tuba (kõikidel tubadel olid kuulsate kirjanike nimed), ehk siis mah place

.tolkienroom

Järgmisel päeval hakkas kõik see kammajaa siis pihta. Söögiajad olid näiteks täiesti paigas: hommikusöök, 11 ajal tea break (need ju much popular seal), 13 ajal lõunasöök, 3-4 ajal teabreak jälle ja 19 ajal õhtusöök. Selle kõige vahele jäi vääääga palju tegevust. Esimesel päeval saime koha põhjaliku ekskursiooni Asha territooriumil ja let me tell you, see koht oli reaalne paradiis. Forest of Dean (mets mis inspireeris Tolkieni kirjutama LOTR-i) seal samas kõrval, ojake vuliseb, lambad mäe peal, suured peenrad lillede ja muuga, puud jne. Lisaks kõigele oli ka kogu see aeg ilm täiesti super, mida nad ise ka imestasid seal. Raske on leida selliseid pilte, mis näitaks kogu seda ilu, mis seal oli, aga üritan midagi leida. Lisaks panen ühe video ka, mis tehtud ühe grusiini poolt, kes ka seal oli: click me pls

centre

sildw

majake

asha8

roses

Esimene päev oli muidugi see icebreaking päev, kus kõik said kõigiga tuttavaks ja üritati nimesid meelde saada jne. Õhtul oli intercultural evening, kus siis kõik riigid panid enda snäkke-toite-jooke jne välja. Üritasin kõigi 9 riigi asjadest midagi proovida ja siis hiljem surin oma toas because I got fat. Üritus ise oli väga vinge ja sai jälle muidugi inimesi rohkem tundma õppida. Järgnevatel päevadel toimusid igasugused erinevad asjad: seminarid, grupitööd jne. Wops, ma vist unustanud mainida, et projekti teema oli: EAST AND WEST IN EUROPE. Ühesõnaga kogu selle nädalaga panime ‘piire’ paika nii enda jaoks kui teiste jaoks, õppisime palju uut ja huvitavat ning ka natukene negatiivset teiste riikide kohta jne. Lisaks sellele, et käis täiega hard work, olid meil ka muud tegevused, nagu näiteks tripp lähedal asuvasse pubisse. See oli ikka korralik Inglise pubi, enamus inimesi püsikliendid jne. Jällegi midagi väga huvitavat.

Muidugi oli meil ka enda vaba aega vahepeal, aga kellaaegadest pidi siiski kinni pidama – naljakas, eestlased olid selles osas kõige tublimad, me olime alati 10 minutit varem igal pool kohal.

Nagu esimeses postituses ilmselt mainisin, siis olid majutus ja toit jne tasuta. Oi, see toiduteema oli kõva teema seal. Ilmselt on see mingi eestlase mentaliteet või lihtsalt kultuurilised erinevused, aga arvestades seda, et kogu see toit oli meile tasuta, ajas mõne inimese toidu üle vingumine konkreetselt s*ta keema. Lühidalt: hommikusöögil said valida toasti, cereali, puuviljade jne vahel, lisaks tee või kohv vms. Tea break samamoodi, tee või kohv ja mingid lihtsad snäkid nagu crackers, küpsised jne. Lõuna ajal sai juba kõvemat süüa: riis, cous cous, roheline salat, supp või mingi vorm vms, oad jne. Õhtusöögil oli samuti üldiselt mitu erinevat varianti mida süüa, but STILL – ei sobinud mõnele see, et liiga vähe liha, ei sobinud see, et ube palju, sest apparently need panevad su peeretama, siis oli saia vähe jnejne. Mina olen harjunud, et kui võõrastega sööd vms ja laual on ühine sai/leib, siis võtad esialgu ikka ühe viilu ja kui hiljem juurde tahad ja on veel järgi, võtad veel. Näiteks aga grusiinid nõudsid saia juurde, siis kuhjasid endale 4-5 viilu ette ja hiljem jäi 3 neist järgi. Miks?

glosterr

katekas

Gloucesteri katedraal.

Positiivsetest asjades veel, jätan need mõned negatiivsed ehk järgmisesse postitusse. Meil toimus ka selline asi, nagu singing workshop, ehk siis meile öeldi juba varem, et isegi kui te ei oska üldse laulda, siis see naine, kes sinna tuleb, paneb meid laulma. & it was true. Laule oli erinevaid ning lõpuks me laulsime nagu korralik (kassi) koor seal ja need laulud jäid kõiki terveks ülejäänud ajaks veel kummitama. Mis veel… näiteks oli ükspäev tripp Gloucesteri, kuhu alguses ka bussiga Londonist saabusime. Linn ise oli väga pisike, aga mis kõige vingem oli, oli see, et seal asub katedraal, kus filmiti 2 esimest Harry Potteri filmi, wooop. Katedraalis ringi käies oli küll selline tunne, et kuskilt hüppab Hagrid välja ja ütleb: “Renata, yer a weezard.” If only. Hiljem kõndisime niisama ringi ja šoppasime ehk siis šoppasin nii palju Cadbury šokolaadi kokku kui võmalik, because das da best.

Veel oli meil ükspäev theatre workshop, mis toimus kohalikus teatris, mis oli ka väga coooool. Ühel päeval tegime ka ühe väljasõidu, mis oli nimelt täitsa Wales-i piiri äärde. Mäe otsa ronides jäi täpselt üks jõgi selja taha ja see oligi Wales. Loodus oli seal ikka imeline ja ilmad imelised. Inimesed olid ka imelised… well most of them.

Järgmises (ma loodan, et see on viimane uk postitus 4 real) postituses räägin mõnest negatiivsest asjast ning võtan loodetavasti otsad kokku.